Fefol Family

اسید فولیک یا فولات

 اسید فولیک و فولات نام‌های دیگر ویتامین B9 هستند. تمام محصولات خانواده ففول حاوی اسید فولیک و فولات هستند. این دو عنصر نقش بسیار مهمی در سنتز و بازسازیDNA، تقسیم سلولی و همچنین تولید سلول‌های خونی (هموگلوبین) دارند. فولات به‌کاررفته در تمام محصولات از شرکت کواتروفولیک تهیه می‌شود.

 

اسید فولیک یکی از ویتامین‌های گروه B است که در بدن نقش به سزایی دارد. در ادامه توضیحاتی در مورد اسید فولیک و مزایای آن برای سلامتی آورده شده است:

  1. تولید هموگلوبین: اسید فولیک نقش بسیار مهمی در تولید هموگلوبین دارد. هموگلوبین در ‌گلبول‌های قرمز وجود دارد و برای انتقال اکسیژن به اندام‌ها و بازگشت دی‌اکسیدکربن به ریه‌ها ضروری است.
  2. ضروری برای تکامل جنین در دوران بارداری: مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و در دوران ابتدایی آن، به جلوگیری از اختلالات لوله‌ نخاعی جنین کمک می‌کند. این اختلالات می‌توانند باعث مشکلات جدی در سیستم عصبی جنین شوند.
  3. پیشگیری از کم‌خونی(آنمی): اسید فولیک در تولید سلول‌های خونی نقش دارد و مصرف آن می‌تواند از کم‌خونی جلوگیری کند.
  4. تنظیم سطح هوموسیستئین: اسید فولیک در تنظیم سطح هوموسیستئین در بدن نقش دارد. افزایش سطح هوموسیستئین ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شود.
  5. تقویت سیستم ایمنی: این ویتامین می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بروز عفونت‌ها جلوگیری کند.
  6. حمایت از سلامت مغز: اسید فولیک نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و پیشگیری از بروز بعضی از مشکلات مغزی، از جمله آلزایمر، دارد.
  7. حمایت از سلامت پوست: مصرف اسید فولیک می‌تواند به حفظ سلامت پوست و مو کمک کند.